dissabte, 8 de juny del 2013

De Eslovàquia a Tallinn

Fins ara, Eslovàquia es el país que més m'ha recordat a la civilització i això que vam passar per el Sud d'Itàlia, però allà la civilització s'ha de buscar sota les pedres. La segona nit a Eslovàquia, a Banská Bystrica, bon encert amb l'hotel, just al centre i amb parking i bon encert al sopar, un restaurant típic amb bon menjar i bones quantitats. La cervesa que no falti.

Abans d'entrar a Polònia ens toca una dosis de pluja.

Ja a Polònia canviem alguns € per Złoty. Visitem el que podem del centre de Krákow "Cracòvia" per els que mirem Tv3, sota la boira pixanera que ens va deixant poc a poc xops.
El Castell, la Plaça major, amb les seves galeries de botiguetes de souvenirs.

Decidim fer una segona nit l'endemà per que creiem que podrem lligar un dia full-time-turístic.

Planning del dia:
7h Diana
10h Oświęcim més conegut com Auschwitz
15h Mines de Sal de Wieliczka patrimoni de la Unesco
21h Barri Jueu de Krákow

Considerant que de Krákow a Auschwitz hi ha 70km, i que fins les mines de sal 81km més, a sumar els 15km de tornar a l'Hotel, que la visita al cap dura aprox.3h i la de les mines de Sal 3h més calculeu com estava d'apretada l'agenda.

Tot i així ens va quadrar tot, pluja inclosa per no perdre el costum.

L'endemà, tirada llarga 800km fins arribar a la Lituana població de Kaunas, on tard, però vam poder sopar al centre d'una bonica població.

Tot i que vam tenir una petita anècdota amb uns senyors que es feien dir Policja i que si et despistes et fan pagar religiosament amb el que sigui. Una barreja de Zlotys i Euros fins a arribar a 200 Slotys que son uns 50€ per adelantar amb continua, el trànsit es molt pesat i les rectes massa llargues...

Divisió de camins temporal, en Ricard vol visitar Riga i jo vull 24h de descans a Tallinn per tant la solució és jo cap a Tallinn i ell cap a Riga, demà ens trobarem altre cop per començar la tornada des de Tallinn.

Les Repúbliques Bàltiques, Lituània, Letònia i Estònia son més que cosines germanes, vaja que assemblen molt, prats infinits verds, boscos d'avets immensos i carreteres amb rectes interminables farcides de radars.
Tallinn el poc que he vist fins ara bé es mereix el viatge.

1. Quants països porteu a la butxaca? Ara ja deu començar a pesar i encara en queden uns quants...
    Sembla que els dies al nord són més bonics, clar que amb tantes hores de llum, alguna deu ser sense núvols...

2. Estònia es el que fa 12.
    Itàlia, Croàcia, Bosnia i Herzegovina, Montenegro, Sèrbia, Romania, Ucraina, Eslovàquia, Polònia, Lituània, Letònia i Estònia.

El temps aquí al Nord ha millorat molt, no fa fred, i fa sol. Vaja que si segueix així gaires dies ens oblidarem ràpid de la pluja.

3. Enric, esteu disfrutant un piló del viatge!
    Quina enveja sana que ens doneu.
    Qué bé que el temps us hagi millorat. Es pot gaudir tot plegat molt millor!
    Que tingueu bona tornada.